fredag 10 juni 2011

Astma.

Den här natten har vi spenderat på sjukhuset, jag och Mickilina.
Hon är sjuk, i vanlig ordning, och har haft besvär att andas.
Jag åkte in med henne till Barn avd vid 14 tiden igår, fick träffa en ung underläkare.
Han undersökte henne och gjorde bedömningen att hon var frisk. 
Allmäntillståndet var oki ansåg han.
Jag ansåg däremot att hon hade svårt att andas, var loj och trött. 
Vi blev hemskickade.


Väl hemma blev hon inte direkt sämre men absolut inte bättre. 
Hon orkade inget. Kräktes av andnöd.
Andades 65 andetag på 1 minut... 
Så jag gick ner med henne igen vid 19.
Då andades hon 70 på en minut. 
Men orkade sitta själv, skratta och prata... Ja allmäntillståndet var det inget fel på.
Det tjöt när hon andades.


Man blir ju lixom osäker trots att man vet när en läkare nyss kollat på henne och sagt att det inte är något fel.
Känns ju hysteriskt att hålla på att springa på sjukan flera gånger om dagen.


Hon hade jätte svårt att andas och fick inhalera flera gånger innan det gav med sig.
Så under natten har hon inhalerat 1 gång/timmen.
Vid 3 tiden så blev hon sämre och syresättningen sjönk.
Så då fick hon mer mediciner.
Just nu är vi hemma, hon är trött och medtagen men är samma glada unge ändå.
Vi har fått med astmamediciner hem som hon ska ta morgon och kväll.
Och en "akutmedicin" som hon får ta när det är som värst.


Jag hoppas det här hjälper nu alltså.
Hon har varit sjuk tillräckligt!
Läkaren sa att det är 50/50 att det ska funka pga att hon är för liten för att kunna garantera resultat.
Håller tummar och tår.


Jag är trött som en dödsill.
Björn jobbar 5-17 hela helgen och dom närmsta 2 veckorna, YEY eh nej :(


Krya på hon!
Ha en underbar helg hörni! :)


p.s. Min mobil är tyvärr trasig IGEN :O
Peace Love

Inga kommentarer: